מחשבות שניות על ישו

ובכן, היתה לי עוד מחשבה בנוגע לישו.

ישו בעצם היה סוג של צדיק, אבל לא צדיק גמור - הוא היה מאד קרוב בהתפתחותו לדרגה מוסרית גבוהה וכמובן נלקח על ידי האל ישר למעלה כשמת (על פי איוב, אם הוא צדיק אז הוא אמור לעלות למעלה ולא ללכת לצלמוות) והעביר את זמנו מאז בשיחות רוחניות עם האל ובאימונים לקראת חזרתו וימי מלכותו כשהעם יבקש יפה את סליחתו באופן כנה ואמין.

היום, אחרי 2000 שנה של התפתחות רוחנית ואימונים לקראת תפקידו כמשיח בן דויד, הוא כנראה כבר צדיק גמור אם לא מעבר לכך אבל אז הוא רק היה קרוב את זה.

ולמה אני אומר את זה - ובכן יש את המשפט של ישו וזה לא ציטוט מדויק "אם אויבך סטר לך הושט לו את לחייך השנייה".

ובכן, זה נשמע למעשה מאד טוב, מאד תמוה אבל, גם מאד תמוה אפילו, אם אתם יורדים לעומק דעתו ולעומק הרעיון, שאז תכלס זה ממש מניאקי.

כי מה שישו בעצם אומר שעצם זה שאותו אחד נתן לכם סטירת לחי לא מוצדקת זה כבר חטא ויהיו לו ביעותים על זה אחר כך לאחר מותו, אבל אם הוא גם יושיט לך סטירה על הלחי השנייה - הוא יקבל על זה עוד כמה סיוטים. אז בעצם, מבחינת ישו, זאת הנקמה המושלמת. וישו ממש האמין בקטע של גן עדן וגיהינום. מצד שני לכאורה לך לא קורה כלום, מתוך תמימות דעת חשבת שהדרך הזאת היא בעצם הופכת אותך לאדם צדיק או משהו - ואם אכן עשית את זה בלי לדעת למה באמת התכוון ישו, אכן לא תקבל על זה כל סיוטים אלא רק חלומות טובים שמתגשמים לפי בקשתך בגן עדן. אבל אם אתה בעצם מבין בגן עדן ובגיהינום ומבין שאם הפושע יעשה לך בנוסף לעוול הראשון גם עוד פשע, אז כבר יהיו לו סיוטי אלף לילה ולילה, בעיקר שעל העלבת או הכאת צדיק מקבלים כנראה יותר סיוטים למטה.

 

אבל זה מה שהיה אז, אחרי 2000 שנים של שיחות עם אלוהים, ההבנה של ישו על המציאות התיאולוגית בטח מושלמת. כבר לפני 2000 שנה אמרו שהוא היה מוכשר.

 

לדעתי האישית, מה שצריך אם אתה באמת צדיק, לאחר שמישהו נתן לך סטירה - זה לשכנע אותו ולגרום לו להבין שסטירה נוספת רק תכניס אותו ליותר צרות ולמנוע את הסטירה השנייה - כדי שאותו נבל לא יסבול שם למטה אפילו יותר.

ומעבר לכך, אפשר להגדיל לעשות ולנסות להעביר אותו תהליך של חרטה וסליחה והתנצלות על אותה סטירה ראשונה, כדי שאת הלקח הוא ילמד כבר בגילגול הזה.