הדת היהודית העכשווית – למה כן ולמה לא

* מטען היסטורי של מעל 3000 שנה!!!! הכולל: חגים, אגדות, סיפורים, ספרים רבים, פולקלור עשיר, שמות שכל העולם מכיר כמו משה ודויד, מתכונים סודיים להכנת סופגניות, משחק בסביבונים ורעשנים, מסורות, הלכות, סיפור היסטורי מרגש על עם קדוש החוזר למולדתו ומקים בה מדינה [שאתם גם ככה חיים בה], הקטע ההוא בין דויד ואביגיל, החטא של דויד עם בת שבע, שלמה ואלף נשותיו, שיר השירים, הקנטות על דוסים, בדיחות עדתיות, דיונים על מוסר ועל נטילת ידיים בצורה הכשרה, תורה מסתורית שאפילו מדונה אימצה ועוד המון....

את המטען ניתן להשיג במידה רבה ללא צורך להאמין בדת היהודית אלא רק על ידי השתייכות להוויית ישראל, אך ההצטרפות לאמונה נותנת את החיבור האפשרי להוויה המטאפורית וה4-מימדית של "נצח ישראל".

* עם ישראל הוא עם שדבק בנכונות האמיתות בתנ"ך זה אלפי שנים וכמה מאות, זאת תהיה פשלה היסטורית אמיתית אם הוא טעה.

* תחושת חיבור מוגברת לפעולות דתיות כמו תפילה וחג, מושגים בעלי קדושה מקבלים משמעות קצת שונה.

* תחושת טהרה רוחנית לאחר תפילות בבית הכנסת וקיום מצוות שונות.

* יכולת הבנה טובה יותר של מושגי האמונה מתוך זווית ראיה פנימית.

* תחושת השתייכות מוגברת לעם היהודי, לארץ ישראל ואם אתה ציוני- גם למדינה.

* גדילת היכולת לסבול או להבין דוסים. אך כנראה שלא את הטעם שלהם במוסיקה.

* מבחינתי: נטייה דתית-חברתית מוגברת לחילונים שמאמינים בה' יותר מאשר לחילונים שלא. אלא אם אתה עובר לכיפות.

* הדת עם התיאולוגיה הכי ענפה ואחת מהדתות החיות העתיקות ביותר בעולם,  קדומה מהנצרות, הבודהיזם והאסלאם. משתמשים גם בארמית וכתב רש"י!

* ספר הקודש: התנ"ך. ספר ההלכה: הגמרא. ספר התפילה: סידורים למיניהם ותהילים. ספרות חול וקודש-חול עשירה.

* מבחר של טקסים ותשמישי קדושה, אפשרות לעבודת קדושים [קברי וקמעות צדיקים], מאגר של תפילות ברכות וסגולות. נאסר על העלאה באוב כדי לא לפגום במיסטיקה של המוות, על כן הסיפור על שאול שהעלה באוב את שמואל הזוי מבחינת אמונתי במוות.

* פיצ'ר: אפשרות לאמונה בגן עדן וגיהינום או לאמונה בגלגול נשמות ותיקון- הנחשבת ליותר מודרנית ונותנת שלווה. אישית אני בוחר באמונה שאני לא יודע או שאין חיים אחרי המוות, למרות ששמעתי על חזון יחזקאל ועל ההעלאה באוב של שאול. דורש להאמין גם בנשמות שיכולות לשרוד לאחר מות הגשמי אך אם אתה מאמץ את האמונה הזאת אתה מגלה סוג של צדק עולמי שבו טוב ורע מגיעים לגמולם.

* דת עם יכולת הישרדותית טובה אך ללא יכולת להתפשט.

* דת אתנית: דת שמשתייכת ללאום ישראל, אם אתה יהודי אז אתה בעצם חלק מישראל לפי האמונה היהודית.

* נטייה מושרשת לבדלנות, לא דת מיסיונרית:  "שפך חמתך אל הגוים אשר לא-ידעוך, ועל ממלכות אשר בשמך לא קראו" (תהילים ע"ט ו').

"בכל הדיבור על גויים יש להבחין בין עכו"ם (=עובדי כוכבים ומזלות), שנגדם נאמרו כל ההגבלות החמורות, לבין גוי סתם. התנ"ך יוצא בתוקף נגד דתות עכו"ם, ואילו הנוצרים והמוסלמים מאמינים אף הם כיהודים באל אחד. עקב ההאשמות שהטיחו הנוצרים ביהודים כי הביטויים העוינים לגוי שבתלמוד מכוונים נגדם, נהגו היהודים בשתי דרכים: 1. הסבירו כי הכוונה היא לעובדי אלילים בלבד. 2. שינו בתלמוד את הכינוי "גוי" ל"נוכרי", "ערל", "עכו"ם" ועוד (אלא שגם כאן נמצאו נוצרים שאמרו שנוטריקון של עכו"ם הוא: עובדי כריסטוס ומרים)." (ויקיפדיה)

* דת טריטוריאלית: הלאום ישראל רואה עצמו משתייך מבחינה גאוגרפית לארץ מסוימת הנקראת ארץ ישראל והארץ המובטחת. השיוך לאותה טריטוריה הוא בעל לגיטימציה דתית והיסטורית וכעת גם עובדתית-בשטח.

* נטייה לעצבן את הגויים שאנחנו גרים בקרבם, אם כי זכורות גם תקופות של שיתוף פעולה, זכורה גם היסטוריה של אנטישמיות פוגרומים ועלילות דם. שלא לדבר על מה שאירע בזמן השואה.

* נטייה לחבב פחות בני דתות אחרות הסותרות את האמונה. הדתות המזרחיות הם אליליות או פילוסופיות ולכן נראות לנו מרוחקות יותר ואנחנו לא מרגישים בקרבתם את ההתחרות הדתית כמו עם הדתות המונותיאיסטיות האחרות שאנחנו משתייכים אליהם למעשה יותר מבחינת אמונה מאשר לדתות הרחוקות יותר. הם גם טרנדיות יותר.

* מציאת משמעות לחיים - קיים העולם האובייקטיבי, העולם כמו שהוא באמת חומר ואנרגיה שמפוזרים בחלל, הפיזור עצמו הוא לא אקראי אף על פי שהוא נראה כך, אלא שהוא מסודר לפי חוקי הפיזיקה והכימיה ובכדור הארץ גם "חוקי הביולוגיה והפסיכולוגיה". בעולם הזה אין משמעות, אלא אם מאמינים בקיום של בורא או כח עליון ששולט על הכל ואז משמעות העולם היא המשמעות שאותו כח מייחס לה.

 משמעות היא מונח סובייקטיבי, מטרה כלשהי או סיבה כלשהי שבשבילה הסובייקט או האובייקט קיים. העולם הוא רק חומר ואנרגיה במרחב ריק את המשמעות ממציאים סובייקטים שיכולים לחשוב ולהגדיר משמעות. וכל אחד יכול להגדיר את המשמעות שלו לעולם, כי אם העולם נוצר באופן טבעי בלי התערבות או קיום אלוהי, אזי לעולם גם אין משמעות, מלבד המשמעות החילונית שבני אדם נותנים לו על פי רצונם.

* אומרים שניתן לתפוס את אלוהים כמטאפורה לטבע, לסדר הקיים בעולם ולכל הקיים. להתייחס אליו כאמצעי על מנת להסביר דברים, אף שאין בהכרח מאמינים בו. ככלי מחשבתי, הגדרה של אלוהים שמסייעת להסביר דברים בצורה אחרת, שעוזרת לעזור לתפוס את המציאות בצורה מועילה יותר מאשר שהמדע מציע. אם זה אכן מועיל יותר.

 * פיצ'ר: האמונה במשיח ובהקמת הבית השלישי 

* פיצ'ר: האמונה בנבואה.

* היכולת להטיל קסמים וכשפים או לפחות להאמין בזה.

הבהרה

כל הכוכביות מגיעות מקבלת האמונה בלבד ומהשתייכות לעם ישראל, ללא הצורך לקיים מצוות חדשות מעבר למסורת הקיימת שלך, אלא אם אתה בוחר להתחרד.

* מההתנסות שלי במעבר דרך שער האמונה: אין שינויים מחייבים בהשקפת העולם, מעבר לזה שיש אלוהים. אך יש צורך בהבנה נכונה כדי לקבל את האמונה בכיף ותחושה רוחנית נפלאה חדשה.